Przejściówka do przyczepy.

Od wielu lat standardem w przyczepach lekkich, czyli do 750kg DMC jest stosowanie klasycznej wtyczki 7 pinowej. Wraz z rozwojem technologii i potrzeb, zaczęto stosować w cięższych przyczepach wtyki 13 pinowe. Fakt ten wymusił na producentach samochodów potrzebę stosowania w samochodach gniazd 13 pinowych, zamiast 7 pinowych. 

Przejściówka do przyczepy z 7 na 13 pin.

Jeśli w twoim samochodzie występuje gniazdo 13 pinowe, a w podpinanej przyczepie znajduje się wtyk 7 pinowy, pomocna okaże się przejściówka do przyczepy. Urządzenie to dostępne jest w Wypożyczalni przyczep lub sklepach motoryzacyjnych i jego koszt zazwyczaj nie przekracza 20-30zł. Standardowo, gdy kupujemy nowy samochód – przejściówka taka dołączona jest do samochodu.

Jeśli chcesz przeczytać więcej o schematach podłączenia gniazda i wtyczki przyczepy, zajrzyj do naszego artykułu na ten temat

Adapter_przyczepy_przejsciowka_13_7

Przejściówka do przyczepy z 13 na 7 pin.

Może się zdarzyć, że starszym samochodem będziesz ciągnąć przyczepę z nowymi standardami. Wtedy z pomocą przyjdzie przejściówka do przyczepy z 13 na 7 pin.

Jeśli chcesz przeczytać więcej o schematach podłączenia gniazda i wtyczki przyczepy, zajrzyj do naszego artykułu na ten temat

pol_pl_AMIO-adapter-gniazda-przyczepy-przejsciowka-13-na-7-9728_2

Stosowanie przejściówek do przyczepy jest w pełni legalne i zgodne z prawem. Samochody wyposażone w gniazdo 7 pin, nie będą obsługiwały dodatkowych świateł w przyczepie. Nie ma to jednak wpływu na bezpieczeństwo podróży, dlatego z czystym sumieniem polecamy korzystanie z takich rozwiązań. Warto jednak pamiętać, że przejściówki to urządzenie stanowiące rozwiązanie tymczasowe, a przez częste ich używanie – warto zadbać o to, aby mieć w zapasie drugą. Z własnego doświadczenia wiemy, że każdego miesiąca musimy wymieniać kilkanaście przejściówek na nowe, mimo tego że z zewnątrz nie ma żadnych objawów zużycia.